Kriskommunikation

Medial Krishantering - varför gör man alltid fel?

Hör Hans Uhrus berätta om Kris och kriskommunikation

- du får lära dig förstå krisen och hur den ska hanteras

 

 

 

 

 

Genom att förstå krisens olika skeenden, tidigt upptäcka potentiella kriser och få en medvetenhet om krisens olika faser ökar möjligheten att få ett bättre utfall då krisen kommer.

 

Under ett inspirerande seminarium med många aktuella exempel förklarar vi krisens skeenden, vad som kännetecknar en kris och hur den ofta utvecklas. Ni får lära er att identifiera potentiella kriser och hur de ska hanteras samt hur ni kan förbereda er.

 

Hans är konsult med gedigen erfarenhet från förebyggande och operativ krishantering. Som VD och som informationschef på börsnoterat företag och i andra ledande roller har han lång erfarenhet av att hantera mediedrevet då individer kommit till skada, kundleveranserna har gått fel, när det finns mordhot mot personalen, rasistiska angrepp finns mot företaget och andra mediala krishärdar.

 

Under den senare delen av seminariet ges möjligheter till frågor och diskussioner.

 

Och du får med dig ett antal handgripliga råd för din egen krishantering.

 

För mer information kontakta

 

Hans Uhrus

Senior Rådgivare

hans.uhrus@uhrvis.se

0768950101

www.uhrvis.se

 

Uhrvis AB

Konsulter med spetskompetens inom kriskommunikation och PR samt strategier för lönsamhet och tillväxt.

Interimstjänster inom kommunikation.